مقایسه 14 مدل کارتخوان Wifi

مقایسه 14 مدل کارتخوان Wifi برای ساده تر کردن تصمیم گیری شما در خرید کارتخوان

وای فای Wifi نوعی استاندارد ارتباطی با شبکه بیسیم است که بر اساس خانواده استاندارد IEEE 82.11 پیاده سازی شده است .

بصورت خلاصه کارتخوان ها را به دو دسته تقسیم می کنیم .

  • کارتخوان های سنتی (که معمولا دکمه دار هستند و سیستم عامل آنها اندروید نیست)
    • کارتخوان های های سنتی دارای ارتباط وای فای : Pax D210 Combo,Smartpeak P90,Anfu AF70,Nexgo G3,Pax D230,Verifone Vx680,Pax S90
  • کارتخوان های هوشمند (که معمولا تمام لمسی هستند یا مهمتر از لمسی بودن سیستم عامل اندرویدی دارند.)
    • کارتخوان های های هوشمند اندرویدی Pax A910,Pax A920,Pax A930,SZZT k8223,Urovo i9100,Centerm K9

کارتخوان های هوشمند مخصوصا دسته ای که دارای سیستم عامل اندروید هستند در بیشتر مواقع دارای Wifi,Sim card,Bluetooth هستند و این امکان در این مدل ها چندان موضوع چالش بر انگیزی نیست.پس این مدل ها را در این مقایسه کنار میذاریم .

ولی اگر در خرید کارتخوان های هوشمند نیاز به مقایسه و اطلاعات بیشتر دارید توصیه می کنم این مطلب و مطالعه کنید: مقایسه کارتخوان های اندرویدی

اما در دسته کارتخوان های سنتی wifi دار چه نکاتی را باید بدونیم

قبل از اینکه بیشتر وارد موضوع بشیم دانستن این نکته ضروریه که همه مدل های نامبرده ممکنه با Config های مختلف به بازار عرضه بشه.لذا ممکنه برای مثال شما کارتخوان Verifone vx680 داشته باشید ولی مجهز به امکان ارتباطی Wifi نباشد ولی در همسایگی شما دقیقا همین مدل دارای Wifi باشد.

برگردیم به موضوع و نکاتی که لازمه در مورد کارتخوان Wifi بدونید.

  • کارتخوان های مجهز به Wifi لزوما شکل و شمایل خاص و متفاوتی با بقیه ندارند.لذا در زمان خرید برای جلوگیری از خرید اشتباه حتما یکبار دستگاه و به Wifi متصل کنید.
  • توجه کنید هر کارتخوان دارای امکان ارتباطی Wifi با مدل ساده خود تفاوت قیمت قابل توجهی دارد.پس اگر قیمت اعلام شده از طرف فروشنده معقول نیست، به احتمال خیلی زیاد شما در حال خرید یک دستگاه دست دوم هستید.
  • لزوما همه کارتخوان های دارای امکان وای فای تازه وارد بازار نشده اند.به طور مثال مدل D210 Combo از خط تولید خارج شده و دیگه تولید نمیشه.کارخانه پکس مدل Pax D230 را جایگزین این مدل کرده که خوب بروز تر و سبک تر و کوچکتره.مهمتر از همه سیستم عامل به Prolin ارتقا یافته اسکنر و کلی امکانات جدید بهش اضافه کرده.

مدل های G3 و S90

این مدل های قدیمی در بازار ایران اکثرا جزو مدل های پرطرفدار هستند چون قیمت پائینتری دارند.توجه کنید اکثرا این دو مدل بدون Wifi عرضه می شوند و تنها برخی از آنها دارای Wifi هستند

لذا در زمان خرید حتما ارتباط Wifi را تست کنید.

سرعت Wifi در این مدل ها نسبت به مدل های جدید کمتر است.البته میزان حجم اطلاعات جابجا شده در هر تراکنش بسیار ناچیز است.لذا ممکن است این مقدار از سرعت قابل توجه نباشد.

کارتخوان آنفو Af70 و Smartpeak P90

این دو مدل اقتصادی ، سعی دارن نیاز کاربران ایرانی را بطور کامل پوشش بدن ولی خوب بدلیل محدود بودن خدمات و پشتیبانی به چند شرکت، زیاد مدل های پر طرفداری نیستند.

البته به لحاظ تکنولوژی Wifi جزو مدل های قابل قبول میان رده طبقه بندی می شوند.

طبقه بندی تکنولوژی Wifi و سال عرضه

معمولا هر ابزار دارای امکان Wifi باید از چندین پروتکل استاندارد پشتیبانی کند ولی متاسفانه در بسیاری از کارتخوان ها این امکان وجود ندارد و تنها در کارتخوان های 2019 به بعد به این موضوع توجه شده است.

اما مدل های پرچم دار دارای Wifi مدلهای Pax A920-Pro و Pax A930 و Pax D230 از بروز ترین و سریعترین نسل Wifi بهره می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت درخواست در لیست انتظار با وارد کردن ایمیل خود در فرم زیر ، هر زمان کالای مورد نظر شما در دسترس باشد از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.